7 IX 2022 IV Koncert z cyklu Witkacy – obrazy w dźwięku Hommage à Szymanowski

STSK

7 IX 2022 – środa, g. 19:00 Biały Spichlerz — Sala im. Barbary Zielińskiej

IV Koncert z cyklu Witkacy – obrazy w dźwięku Hommage à Szymanowski

JOANNA FRESZEL – sopran, PIOTR PŁAWNER – skrzypce, PIOTR SAŁAJCZYK – pianista

KAROL SZYMANOWSKI (1882 – 1937)

  • 5 Pieśni do słów Juliana Tuwima „Słopiewnie” op. 46 bis (wybór)
  1.  Słowisień (nr 1) 2. Zielone słowa (nr 2) 3. Kalinowe dwory (nr 4)
  • 12 Pieśni kurpiowskich do słów ludowych op. 58 (wybór)
  1. Lecioły żórazie (nr 1) 2. U jeziorecka (nr 4)
  • 20 Pieśni do słów Kazimiery Iłłakowiczówny „Rymy dziecięce” op. 49 (wybór)
  1. Ślub królewny (nr 6) 2. Św. Krystyna (nr 8) 3. Gil i sroka (nr 11)
  2. Kot (nr 15) 5. Myszy (nr 17)

wykonawcy: JOANNA FRESZEL i PIOTR SAŁAJCZYK

  • Sonata d-moll na skrzypce i fortepian op. 9
  1. Allegro moderato. Patetico
  2. Andantino tranquillo e dolce
  3. Allegro molto, quasi presto
  • Nokturn i tarantela na skrzypce i fortepian op. 28

wykonawcy: PIOTR PŁAWNER i PIOTR SAŁAJCZYK

ANDRZEJ KARAŁOW (ur. 1991)

  • Vocalise, tribute to Witkacy's landscapes for soprano, violin and piano (2022, światowe prawykonanie utworu zamówionego przez FPP)

wykonawcy: JOANNA FRESZEL, PIOTR PŁAWNER, PIOTR SAŁAJCZYK

Biografie Joanna Freszel, Piotra Pławnera, Piotra Sałajczyka oraz Andrzeja Karałowa

JOANNA FRESZEL

Sopranistka urodzona w Warszawie. Trzykrotna stypendystka Ministra Kultury, programu Pro Polonia, ISA2012, odznaczona medalem Magna cum Laude (2013), Stypendium Młoda Polska (2014), Les Orphées d’Or – Prix de la SACD od Académie du Disque Lyrique za najlepszą interpretację muzyki współczesnej (2016). Nominowana w dwóch kategoriach do nagrody Fryderyki 2016 za swój debiutancki album real life song; do nagrody Koryfeusz 2017 i zdobywczyni Paszportu Polityki (2017).
W 2020 otrzymała nagrodę Koryfeusz w kategorii Wydarzenie Roku za udział w drammie per musica Drach Aleksandra Nowaka do libretta Szczepana Twardocha. W 2021 zdobyła Fryderyka w kategorii Album Roku Muzyka Oratoryjna i Operowa za dokonanie nagrania oper Ahat-ilī – siostra bogów A. Nowaka do słów Olgi Tokarczuk a w 2022 za Syrena - dramma per musica Nowaka do słów Szczepana Twardocha.
Nagrodzona m.in. na: Konkursie im. Halskiej, Konkursie im. Szymanowskiego, Konkursie im. Reszków, Belvedere im. Gabor, J:opera Voice Competition isa 12. Finalistka Viotti Competition.
Nagrywała muzykę do filmów, słuchowisk. Brała udział w festiwalach Prawykonania, Warszawska Jesień, Aix-en Provence, Contrechaps, Sacrum Profanum, Kwartet Śląski i jego goście, Saaremaa Opera Days, Opera in the Town Hall Festival, Musica Polonica Nova, Melos-Etos itd. Współpracuje z Estońską Operą Narodową, Teatrem Wielkim Operą Narodową w Warszawie oraz Teatrem Wielkim w Poznaniu.
Występowała jako Musetta w La Bohème Pucciniego, Vénus i Phrygienne w Dardanus Rameau, Fiordiligi w Cosi fan tutte Mozarta, Małgorzata w Faust Gounoda, Maszyna w Nici Wołka, Susanna w Figaro gets a divorce Langer, Psyche w Erosie i Psyche Różyckiego, Inanna w ahat ili Nowaka, Ellenai w Anhellim Przybylskiego, Rozyna w Cyruliku Sewilskim Rossiniego, Hanna w Strasznym Dworze Moniuszki.
Była zapraszana do współpracy przez Orkiestry: Filharmonii Narodowej, NOSPR, Białostockiej, Krakowskiej, Śląskiej, Świętokrzyskiej, Szczecińskiej, Zielonogórskiej, Sinfonia Varsovia, Sinfonia Iuventus, Akademii Beethovenowskiej, Lwowskiej, Odeskiej, Donieckiej, Österreichisches Ensemble für Neue Musik, Ereprijs, AUXO, OMN i inne. Specjalizuje się w wykonawstwie muzyki współczesnej, choć z powodzeniem sięga do dzieł wszystkich epok.
Gościnnie śpiewała na płytach m.in. Kwartetu Śląskiego oraz artystów takich jak: Ewa Liebchen, Rafał Łuc, Andrzej Karałow, Leszek Długosz.
W 2020 wraz z Łukaszem Chrzęszczykiem wydała swoją drugą płytę Śpiewnik polski (Orphée Classics) a w 2021 wraz z Bartłomiejem Kominkiem Akwarelle, będącą pierwszą fonograficzną rejestracją wszystkich pieśni Grażyny Bacewicz (DUX).
Joanna Freszel jest również autorką programów edukacyjnych takich jak poGŁOSka oraz samoŚPIEW. Podejmują one tematykę najciekawszych zjawisk współczesnej sztuki wokalnej oraz kształcenia głosu. Są ogólnodostępne w sieci.
Jest mgr inż. Ochrony Środowiska SGGW w Warszawie. Stopień doktora sztuki z wyróżnieniem uzyskała w 2019.

 

PIOTR PŁAWNER

Należy do najwybitniejszych i najbardziej kreatywnych skrzypków swojej generacji. “Ten młody człowiek jest fenomenem, to prawdziwy geniusz. Jego gra jest fascynująca, przemyślana do ostatniego niuansu. O tej interpretacji można mówić tylko w superlatywach“ – pisze o artyście gazeta „Stuttgarter Zeitung“,The Times pisze „to wyjatkowy, nieskazitelny talent ”, a Lord Yehudi Menuhin nazwał Piotra Pławnera skrzypkiem o fenomenalnych zdolnościach oraz jednym z najbardziej obiecujących talentów nadchodzącej ery.

Naukę gry na skrzypcach rozpoczął w wieku 6 lat. Na estradzie debiutował w dziewiątym roku życia. Studia ukonczyl z wyroznieniem w Akademi Muzycznej w Lodzi. Po otrzymaniu stypendium Fundacji im. Henryka Szerynga w Monte-Carlo studiował w Bernie (Szwajcaria), gdzie w roku 1995 zostaje wyrozniony nagroda specjalną “Tschumi-Preis“ za najlepszy dyplom solistyczny.

Artysta jest laureatem wielu konkursów i przesłuchań w kraju i zagranica. Najwazniejsze z nich to zwyciestwa w X Międzynarodowym Konkursie im. Henryka Wieniawskiego w Poznaniu (1991), Międzynarodowym Konkursie w Bayreuth (1991), w Miedzynarodowym Konkursie w Monte Carlo im Henryka Szerynga (1994) 44 Międzynarodowym Konkursie ARD w Monachium (1995 – najwyzszy laur przyznany w 55-letniej historii tego konkursu dopiero po raz trzeci).

Piotr Pławner był stypendystą Krajowego Funduszu na Rzecz Dzieci, Fundacji Sztuki Dziecka, Ministerstwa Kultury i Sztuki oraz Fundacji im. Henryka Szerynga w Monaco. Wiele koncertuje w kraju i zagranicą jako solista i kameralista. Występował w wielu krajach europejskich, krajach arabskich, Azji oraz obu Amerykach. Występował z takimi zespołami jak orkiestry Bayerischen Rundfunk i Süddeutschen Rundfunk, Berner Symhonieorchester, Sinfonia Helvetica, Radio Kamerorkest Hilversum, Deutschen Kammerorchester, Sinfonia Varsovia, Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia w Katowicach, Orchestre Philharmonique de Monte-Carlo oraz Netherlands Kammerorchester. Artysta współpracuje z najwybitniejszymi dyrygentami naszych czasów.

Brał udział w licznych znanych festiwalach, takich jak Braunschweiger Kammermusikpodium, Internationale Bachakademie Stuttgart, L`esplanade Saint-Etienne, Rheingau Festival, Printemps des Arts de Monte-Carlo, Internationale Festspiele Passau, Danos Festival, Grazer Frühling, Schlosskonzerte Thun, Musikfestival Braunwald oraz Al Bustan Festival oraz w wielu prestiżowych koncertach organizowanych dla znanych osobistości ze świata polityki (H. Kohla, R. Süssmuth, R. Dreifuss, F. Cotti, Książę Monaco Rainer III) i z okazji ważnych rocznic i wydażeń europejskich.

Artysta występuje w takich salach koncertowych, jak Tivoli Hall w Kopenhadze, Liederhalle w Stuttgarcie, Herkules Saal w Monachium, Concertgebouw w Amsterdamie, Chatelet w Paryżu, Palau de la Musica Catalona w Barcelonie, Teatro Monumental w Madrycie, Tonhalle w Zurichu, Victoria Hall w Genewie.

Piotr Pławner dysponuje rozległym repertuarem, począwszy od baroku po dzieła kompozytorów współczesnych (m. in. K. Penderecki, W.Lutosławski, E. Knapik, M. Feldman, S. Gubaidulina). Dokonał również wielu nagrań radiowych i telewizyjnych w Polsce, Holandii, Niemczech, Danii, Hiszpanii, Szwajcarii i Austrii, m.in. dla Polskiego Radia i Telewizji, TV Hilversum, TV i Radia Bawarskiego, TV Espana, Radio France, SDR, WDR, SWR, DRS oraz ORF. W ostatnich latach dokonał archiwalnych nagrań z Wielką Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach (koncerty skrzypcowe H. Wieniawskiego, K. Szymanowskiego, M. Karłowicza, S. Prokofiewa i R. Schumanna) oraz z Orkiestrami Süddeutsche Rundfunk i Bayerische Rundfunk, Mitteldeutsche Rundfunk. W swoim dorobku ma także kilka płyt kompaktowych z utworami polskich kompozytorów. Koncert na skrzypce, fortepian i kwartet smyczkowy E. Chaussona został nagrodzony nagrodą “Fryderyk 2005“. Płyta z utworami kameralnymi Karola Szymanowskiego otrzymała prestiżową nagrodę i została wybrana “Płytą Roku 1998“ przez miesięcznik “Studio“. W roku 2007 otrzymał za płytę z koncertami skrzypcowymi Szymanowskiego i Karłowicza znaczącą nagrodę „The Strad Selection“ za najlepsze wykonanie koncertów, przyznaną przez miesięcznik „The Strad“. W roku 2009 otrzymał „Fryderyka“, tym razem za płytę z utworami Karola Szymanowskiego i Pawła Kochańskiego, nagraną wspólnie z Wojciechem Świtałą.

Gra i talent Piotra Pławnera została wielokrotnie uznana przez międzynarodową krytykę

Jest zapraszanym jurorem w międzynarodowych konkursach muzycznych. Od 2006 roku jest prymariuszem światowej sławy kwintetu „I Salonisti“.

W 2015 roku odznaczony Medalem Gloria Artis za zasługi w promowaniu muzyki polskiej zagranica.

W marcu 2020 roku otrzymał „Fryderyka” za swoją najnowszą płytę CD z koncertami skrzypcowymi Emila Młynarskiego. Nagranie zostało dokonane z Filharmonią im. Artura Rubinsteina w Łodzi pod dyrekcja Pawła Przytockiego.

Począwszy od sezonu 2020/21 będzie współpracował w roli szefa artystycznego ze Śląską Orkiestrą Kameralną w Katowicach. Planowana jest rownież bliska współpraca z orkiestrą kameralną Capella Bydgostiensis. Piotr Pławner gra na skrzypcach T. Balestrieri.

 

PIOTR SAŁAJCZYK

Pianista, kameralista, pedagog. Przez krytyków zaliczany do grona najwybitniejszych polskich wykonawców swojej generacji. Laureat nagrody fonograficznej Fryderyk oraz nagrody Orfeusz przyznanej „za wybitne kreacje wykonawcze muzyki polskiej”.

Artysta został nominowany do Paszportów Polityki (2017) „za wrażliwość i inteligencję, z którymi podchodzi do zapominanego na naszych estradach repertuaru”, a w kręgu jego zainteresowań pozostaje zarówno muzyka najnowsza jak i nieznana muzyka polskiego romantyzmu. W 2017 na rynku ukazał się czteropłytowy album, na którym zarejestrował komplet dzieł fortepianowych Juliusza Zarębskiego. Rok później pianista podjął się rejestracji wszystkich dzieł Władysława Żeleńskiego przeznaczonych na fortepian.

Pianista ma na swoim koncie liczne prawykonania muzyki współczesnej, współpracuje m.in. z Apollon Musagete Quartet, Royal String Quartet, Piotrem Pławnerem, Agatą Zubel i Kwartetem Śląskim. Z tym ostatnim zespołem nagrał Kwintet fortepianowy Mieczysława Wajnberga (Fryderyk 2018), co stało się początkiem jego fascynacji tym kompozytorem. Jest współtwórcą formacji kameralnej Wajnberg Trio. W centrum swoich zainteresowań stawia osobę i twórczość Karola Szymanowskiego, w 2018 roku objął funkcję wiceprezesa Towarzystwa im. K. Szymanowskiego w Zakopanem.

Artysta prowadzi bogate życie koncertowe (występy z Filharmonią Narodową, NOSPR, Sinfonią Varsovia, Sinfonią Iuventus, AUKSO, Sinfoniettą Cracovia, festiwale w kraju i za granicą: Warszawska Jesień, Beijing Modern Music Festival, Musica Polonica Nova, Budapesztańska Wiosna, Sommets Musicaux de Gstaad, Musique et Neige, Kwartet Śląski i jego goście, Festiwal Prawykonań NOSPR, Festiwal Pianistyki Polskiej w Słupsku, Usedomer Musikfestival). W jego bogatej dyskografii można zdnaleźć płyty nagrane dla wytwórni DUX, CD Accord, Haenssler, CPO i Naxos, które wielokrotnie zdobywały wyróżnienia w kraju i za granicą (Maestro Pianiste, Pizzicato Supersonic, 5 de Diapason, cztery nominacje do Fryderyków, płyta miesiąca Opera Nederland). Nagrywał również dla Programu 2 Polskiego Radia, belgijskiej rozgłośni Musiq3, Deutschlandradio czy HR2. Dla Polskiego Wydawnictwa Muzycznego zrealizował z orkiestrą AUKSO nagranie Concertino Władysława Szpilmana w ramach projektu PWM „100 na 100”.

Pianista bierze także udział w wielu przedsięwzięciach filmowych i teatralnych. Nagrał wraz z NOSPR fragmenty Koncertu fortepianowego Andrzeja Panufnika do ścieżki dźwiękowej ostatniego filmu A. Wajdy Powidoki.

Piotr Sałajczyk prowadzi klasę fortepianu w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, której jest absolwentem w klasie fortepianu prof. Józefa Stompla. Studia uzupełniał w Mozarteum w Salzburgu pod kierunkiem prof. Pavla Gililova. Jest również pianistą Sommerakademie Salzburg.

 

ANDRZEJ KARAŁOW ( ur. 1991 r.)

Kompozytor, pianista, improwizator, pedagog.

Od roku 2016 wykłada na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie na Wydziale Kompozycji i Teorii Muzyki, obecnie na stanowisku adiunkta. W 2017 roku otrzymał wyróżnienie „Magna Cum Laude” macierzystej uczelni. Doktor sztuk muzycznych.

W sezonie artystycznym 2018/19 został objęty programem mentorskim London Philharmonic Young Composers Programme, podczas którego współpracował i skomponował utwór orkiestrowy Veins dla London Philharmonic Orchestra. Został on prawykonany w lipcu 2019 roku w Southbank Centre w Londynie pod dyrekcją Sir Jamesa MacMillana. Jest laureatem II Międzynarodowego Konkursu Kompozytorskiego im. Karola Szymanowskiego w Katowicach (wyróżnienie za utwór „Multicolour Horizon” na orkiestrę symfoniczną), Międzynarodowego Konkursu Operowego „Key to the Future” w Miskolcu na Węgrzech („Proficiency Prize” za najwyższą jakość artystyczną opery „Kepler” - główna nagroda została podzielona), IV Konkursu Kompozytorskiego im. Zygmunta Mycielskiego organizowanego przez Koło Młodych Związku Kompozytorów Polskich, Ogólnopolskiego Konkursu Kompozytorskiego Opus 966 w Poznaniu (III nagroda za utwór „Psalm 16”).

Jego utwór elektroakustyczny „Shipyard Chant” na klarnet basowy i taśmę ukazał się w albumie Electronic Masters vol. 3 wydanym nakładem amerykańskiej wytwórni Ablaze Records w ramach międzynarodowego naboru nagrań.

Jest też laureatem wielu ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów pianistycznych, między innymi: Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Miłosza Magina w Paryżu (I nagroda), Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego „Konzerteum” w Atenach (II nagroda), Ogólnopolskiego Konkursu Pianistycznego „Szymanowski in Memoriam” w Warszawie (III nagroda), Ogólnopolskiego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie (V nagroda), Ogólnopolskiego Konkursu Duetów fortepianowych w Toruniu (II nagroda).

Jego utwory wykonywane są̨ w kraju i za granicą na koncertach oraz festiwalach w Niemczech, USA, Kanadzie, Meksyku, Hiszpanii, Anglii, Australii, Rosji, Francji, Estonii, we Włoszech i na Węgrzech.

Jako solista koncertuje w prestiżowych salach w kraju i za granicą oraz występuje z towarzyszeniem renomowanych orkiestr symfonicznych. Jako pianista i kompozytor współpracował z takimi artystami – wykonawcami, kompozytorami i zespołami – jak James MacMillan, Krzysztof Jakowicz, Paweł Gusnar, Krzysztof Knittel, Jerzy Przeździecki, Anna Radziejewska, Szymanowski Quartet, Rafał Janiak, Dariusz Przybylski, London Philharmonic Orchestra, Plexus Ensemble, Interface Ensemble czy Kapela ze Wsi Warszawa. W czerwcu 2015 roku zadebiutował na scenie Filharmonii Narodowej w Warszawie wykonując IV Symfonię „Koncertującą” Karola Szymanowskiego z Orkiestrą Filharmonii Narodowej pod dyrekcją Grzegorza Mańkowskiego. W 2016 roku wykonał Koncert Fortepianowy Witolda Lutosławskiego w ramach festiwalu „TRZY-CZTE-RY. Konteksty. Kontrasty. Konfrontacje” z Sinfonią Varsovią pod dyrekcją Ewy Strusińskiej w Studiu Koncertowym Polskiego Radia w Warszawie.

W marcu 2018 roku wydał swoją pierwszą autorską płytę „Wir” (Requiem Records) z elektroakustycznymi improwizacjami nagraną w duecie z Jerzym Przeździeckim. W lutym 2019 premierę miał jego drugi album „After All”, który prezentuje recital kameralny (saksofon i fortepian) z saksofonistą Pablo Sanchez-Escariche Gasch, z muzyką P. Hindemitha, W. Albrighta, K. Szymanowskiego, Ż. Rydzewskiej i swoją kompozycją. Duet rozpoczął współpracę w 2016 roku i od tamtej pory współpracuje z polskimi i zagranicznymi kompozytorami, którzy dedykują im swoje utwory. Jego kolejne wydawnictwa – jako wykonawca i kompozytor – obejmują monograficzny album z utworami kameralnymi („Through”, wydany nakładem DUX w 2019 roku), nominowany do nagrody Fryderyk 2021 (album roku w kategorii Muzyka Oratoryjna i Operowa) dwupłytowy album z jego metaoperą „De invitatione mortis” napisaną do libretta Macieja Papierskiego (wykonawcami są m.in. Joanna Freszel, Dawid Dubec, Aleksander Rewiński, Messages Quartet i inni, wydany został w 2020 roku nakładem Chopin University Press), album LP z rejestracją improwizowanego koncertu podczas Ambient Festiwalu w Gorlicach z Jerzym Przeździeckim (Bocian Records), a także monograficzna płyta Bogusława Schaeffera z utworami kameralnymi na dwa fortepiany/cztery ręce („Dialogi”, Bôłt Records, 2020).  Ponadto, nagrania jego kompozycji oraz wykonania opublikowane zostały na kilkunastu albumach wydanych przez m.in. takie wytwórnie, jak Ablaze Records (USA-Kanada) w serii Electronic Masters vol. 3, a także na albumie „Saxophone Varie vol. 2” Pawła Gusnara (DUX), „Premiere” zespołu Duo Karolina Mikołajczyk & Iwo Jedynecki (Requiem Records), „NYKS” zespołu Morpheus Saxophone Quartet (Requiem Records), „VRC na dobranoc” chóru Varsoviae Regii Cantores, debiutanckim albumie zespołu Dziołak/Stankiewicz Duo (UMFC/Societe Generale), czy kronikach „Warszawskiej Jesieni” (2013-15, 2018).

Warsztat kompozytorski rozwijał na takich kursach i festiwalach jak: LABO Montreal Contemporary Music Lab (2018), VIPA Festival w Walencji (2016), Synthetis w Radziejowicach (2014, 2016, 2019), Impuls Festival w Grazu (2015), Letnia Akademia Muzyczna w Nicei (2013) oraz w Warszawie podczas klas mistrzowskich pod kierunkiem takich kompozytorów, jak: Sir James MacMillan, Beat Furrer, Toshio Hosokawa, Chaya Czernowin, Dieter Ammann, Stefano Gervasoni, Zygmunt Krauze, Marc Andre, Melinda Wagner, Martin Bresnick, Paul Patterson, Chen Yi, Lowell Liebermann, Daniel Moreira.

Swoje umiejętności pianistyczne kształcił na mistrzowskich kursach pianistycznych między innymi w Bergen (Holland Music Sessions, 2015), Imoli (Summer Piano Academy & Festival, 2015), Lipsku (International Felix Mendelssohn Academy, 2014), Nicei (Letnia Akademia w Konserwatorium w Nicei, 2013), Dusznikach- Zdroju (Kursy Pianistyczne podczas 66. i 68. Międzynarodowego Festiwalu Chopinowskiego, 2011, 2013), Oxfordzie (Festiwal Oxford Philomusica, 2008-10) pod kierunkiem takich profesorów, jak Mikhail Voskresensky, Boris Petrushansky, Pavel Gililov, Arie Vardi, Gary Graffman, Andrea Bonatta, Ricardo Risaliti, Jan Jiracek von Arnim, Cristina Ortiz, Olli Mustonen, Marios Papadopoulos, Tessa Nicholsson, Paul Bithell, Niel Immelman.

W 2015 otrzymał prestiżowe stypendium „Młoda Polska”. W 2014 roku otrzymał Nagrodę Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego. W roku akademickim 2013/2014 oraz 2014/15 został stypendystą Stowarzyszenia Pro Polonia. W latach akademickich 2011-2015 i 2016 - 18 był stypendystą Rektora macierzystej uczelni, w 2018, 2019 i 2020 roku otrzymał Stypendium dla Młodych Naukowców na realizację autorskich przedsięwzięć.

Od 2017 roku jest członkiem zwyczajnym Stowarzyszenia Autorów ZAiKS, od 2013 członkiem Koła Młodych Związku Kompozytorów Polskich, a w roku 2015 został współzałożycielem fundacji Ensemblage promującej najnowszą muzykę oraz wykonawców.

W 2019 roku wyróżniająco obronił rozprawę doktorską, tym samym kończąc studia doktoranckie zrealizowane na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie pod kierunkiem prof. Stanisława Moryto oraz prof. Aleksandra Kościowa. W 2016 roku ukończył studia magisterskie z wyróżnieniem w klasie prof. Stanisława Moryto roku oraz w 2015 roku, również z wyróżnieniem, studia magisterskie w klasie fortepianu prof. Bronisławy Kawalli na macierzystej uczelni. W roku akademickim 2015/16 odbył również staż artystyczny w klasie fortepianu prof. Bronisławy Kawalla. Dyplom z kameralistyki fortepianowej uzyskał w klasie ad. Iwony Mironiuk.

Muzykę elektroniczną studiował w klasie prof. Barbary Okoń-Makowskiej (2013-14) oraz w klasie dr Wojciecha Błażejczyka (2015-16). W 2010 roku ukończył Szkołę Muzyczną im. Karola Szymanowskiego w Warszawie pod kierunkiem prof. Bronisławy Kawalli i Joanny Świtlik.

Strony internetowe: www.andrzejkaralow.pl ; www.soundcloud.com/akaralow ; www.youtube.com/AKmusic91 ; www.instagram.com/andrzejkaralow ; www.facebook.com/andrzejkaralow